Soalan-soalan lazim
Ingin menyemak status pesanan anda? Kami boleh membantu.
Ingin menyemak status pesanan anda? Kami boleh membantu.
Pendaftaran akaun tidak diperlukan. Anda masih boleh membuat pesanan tanpa mendaftarkan akaun.
Tekan butang 'Menu' di bahagian atas halaman, kemudian tekan 'Daftar', dan masukkan nombor telefon anda untuk mendapatkan kod pengesahan dan meneruskan pendaftaran.
Anda boleh melihat pesanan anda di bahagian 'Pesanan'. Tekan butang 'Menu' di bahagian atas halaman semasa log masuk, kemudian tekan 'Pesanan', dan anda boleh melihat senarai pesanan anda.
Penghantaran di luar Zon Tengah, Zon Selatan dan Zon Utara Semenanjung Malaysia tidak tersedia buat masa ini. Pada masa ini, kawasan penghantaran hanya terpakai untuk Zon Tengah, Zon Selatan dan Zon Utara Semenanjung Malaysia dan dalam jarak 10km dari kedai kami.
Anda boleh menghubungi talian khidmat pelanggan 99 Bulksales kami di +6011-16000099 atau hantarkan e-mel kepada bulksales@99speedmart.com.my.
Anda boleh melayari https://99einvoice.com untuk meminta e-invois untuk pesanan anda.
Kaedah penghantaran yang dipilih tidak boleh ditukar sebaik sahaja pesanan dibuat untuk mengelakkan sebarang kemungkinan salah letak barangan.
Anda tidak boleh menambah atau membatalkan sebarang item sebaik sahaja pesanan telah dibuat.
Pesanan tidak boleh dibatalkan. Sekiranya anda ingin menjadualkan semula penghantaran, anda perlu membuat bayaran RM30 untuk penjadualan semula penghantaran kali kedua.
Sila pastikan alamat yang diberikan adalah betul, alamat penghantaran tidak boleh ditukar sebaik sahaja pesanan dibuat untuk mengelakkan sebarang kemungkinan salah letak barangan.
Semua bayaran balik akan diproses dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.
Anda boleh menghubungi atau menghantar e-mel kepada khidmat pelanggan kami.
Anda boleh menghubungi atau menghantar e-mel kepada khidmat pelanggan kami.
Pesanan RM500.00 dan ke atas serta melebihi saiz 0.5 meter layak untuk penghantaran percuma. Pesanan yang disahkan akan dihantar pada hari bekerja berikutnya dalam slot masa yang dipilih jika pesanan dibuat sebelum jam 1 petang. Anda hendaklah mengemukakan kod pesanan yang sah dan perlu ada bersama, semasa slot penghantaran yang dipilih untuk menerima pesanan.
Anda boleh memilih untuk menjadualkan semula penghantaran dalam tempoh dua (2) hari dengan membayar RM30 untuk penghantaran kali kedua.
Sekiranya anda tidak dapat dihubungi atau gagal menerima Pesanan dalam tempoh masa sepuluh (10) minit dari masa pesanan tiba di lokasi penghantaran anda, anda boleh memilih untuk menjadualkan semula penghantaran kali kedua. Jika anda gagal menerima pesanan penghantaran kali yang kedua atau gagal menjadualkan semula penghantaran dalam masa dua (2) hari, sistem akan membatalkan pesanan anda secara automatik, kami akan membayar balik kepada anda jumlah yang anda bayar dan yuran pemprosesan sebanyak RM30 akan ditolak daripadanya.
Sekiranya terdapat kejadian kelewatan oleh pasukan penghantaran kami, anda boleh menjadualkan semula atau menyusun semula penghantaran. Jika anda ingin membatalkan pesanan dalam situasi ini, kami akan membuat bayaran penuh kepada anda.
Notifikasi akan dihantar kepada anda sebaik sahaja pesanan anda sedia untuk diambil. Anda boleh mengambil sendiri pesanan anda di cawangan 99 Speedmart yang ditentukan setiap hari dari jam 6 petang hingga 10 malam.
Sebaik sahaja pemberitahuan pengambilan sendiri telah dihantar kepada anda, anda perlu mengambil pesanan dalam masa tiga (3) hari. Jika anda gagal untuk mengambil pesanan, pesanan anda akan dibatalkan secara automatik dan caj pemprosesan sebanyak RM30 akan ditolak daripada jumlah bayaran balik anda.