'Loading'...
Logo utama 0

Soalan-soalan lazim

Ingin menyemak status pesanan anda? Kami boleh membantu.

Umum

  • Adakah saya perlu mendaftar akaun sebelum membuat pesanan?

    Pendaftaran akaun tidak diperlukan. Anda masih boleh membuat pesanan tanpa mendaftarkan akaun.

  • Bagaimana cara mendaftar akaun di platform?

    Tekan butang 'Menu' di bahagian atas halaman, kemudian tekan  'Daftar', dan masukkan nombor telefon anda untuk mendapatkan kod pengesahan dan meneruskan pendaftaran.

  • Bagaimanakah saya boleh membuat semakkan status pesanan saya?

    Anda boleh melihat pesanan anda di bahagian 'Pesanan'. Tekan butang 'Menu' di bahagian atas halaman semasa log masuk, kemudian tekan 'Pesanan', dan anda boleh melihat senarai pesanan anda.

  • Bolehkah saya membuat pesanan untuk penghantaran di luar Zon Tengah dan Zon Selatan Semenanjung Malaysia?

    Penghantaran di luar Zon Tengah, Zon Selatan dan Zon Utara Semenanjung Malaysia tidak tersedia buat masa ini. Pada masa ini, kawasan penghantaran hanya terpakai untuk Zon Tengah, Zon Selatan dan Zon Utara Semenanjung Malaysia dan dalam jarak 10km dari kedai kami.

  • Apakah nombor telefon atau alamat e-mel perkhidmatan pelanggan untuk 99 Bulk Sales?

    Anda boleh menghubungi talian khidmat pelanggan 99 Bulksales kami di +6011-16000099 atau hantarkan e-mel kepada bulksales@99speedmart.com.my.

  • Bagaimanakah saya boleh meminta e-invois untuk pesanan saya?

    Anda boleh melayari https://99einvoice.com untuk meminta e-invois untuk pesanan anda.

Pesanan

  • Pesanan saya telah dijadualkan semula, dan saya tidak mahu pesanan saya dihantar. Bolehkah saya mengambil pesanan di lokasi cawangan terdekat ?

    Kaedah penghantaran yang dipilih tidak boleh ditukar sebaik sahaja pesanan dibuat untuk mengelakkan sebarang kemungkinan salah letak barangan.

  • Bolehkah saya menambah dan/atau membatalkan barang pada pesanan saya?

    Anda tidak boleh menambah atau membatalkan sebarang item sebaik sahaja pesanan telah dibuat.

  • Apa yang perlu saya lakukan jika saya ingin membatalkan atau menjadualkan semula pesanan dalam talian saya?

    Pesanan tidak boleh dibatalkan. Sekiranya anda ingin menjadualkan semula penghantaran, anda perlu membuat bayaran RM30 untuk penjadualan semula penghantaran kali kedua.

  • Bolehkah saya tukar alamat penghantaran selepas membuat pesanan?

    Sila pastikan alamat yang diberikan adalah betul, alamat penghantaran tidak boleh ditukar sebaik sahaja pesanan dibuat untuk mengelakkan sebarang kemungkinan salah letak barangan. 

  • Berapa lama tempoh untuk proses bayaran balik?

    Semua bayaran balik akan diproses dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.

Barangan yang hilang atau rosak

  • Apa yang perlu saya lakukan jika barang hilang atau rosak?

    Anda boleh menghubungi atau menghantar e-mel kepada khidmat pelanggan kami.

  • Apa yang perlu saya lakukan jika pesanan saya ditandakan sebagai dihantar tetapi saya tidak menerimanya?

    Anda boleh menghubungi atau menghantar e-mel kepada khidmat pelanggan kami.

Penghantaran percuma

  • Bagaimanakah proses penghantaran?

    Pesanan RM500.00 dan ke atas serta melebihi saiz 0.5 meter layak untuk penghantaran percuma. Pesanan yang disahkan akan dihantar pada hari bekerja berikutnya dalam slot masa yang dipilih jika pesanan dibuat sebelum jam 1 petang. Anda hendaklah mengemukakan kod pesanan yang sah dan perlu ada bersama, semasa slot penghantaran yang dipilih untuk menerima pesanan.

  • Apa yang perlu saya lakukan jika saya tidak dapat menerima pesanan saya pada slot masa penghantaran yang dipilih?

    Anda boleh memilih untuk menjadualkan semula penghantaran dalam tempoh dua (2) hari dengan membayar RM30 untuk penghantaran kali kedua.

  • Apakah yang akan berlaku jika saya gagal menerima pesanan saya dalam slot masa penghantaran yang dipilih?

    Sekiranya anda tidak dapat dihubungi atau gagal menerima Pesanan dalam tempoh masa sepuluh (10) minit dari masa pesanan tiba di lokasi penghantaran anda, anda boleh memilih untuk menjadualkan semula penghantaran kali kedua. Jika anda gagal menerima pesanan penghantaran kali yang kedua atau gagal menjadualkan semula penghantaran dalam masa dua (2) hari, sistem akan membatalkan pesanan anda secara automatik, kami akan membayar balik kepada anda jumlah yang anda bayar dan yuran pemprosesan sebanyak RM30 akan ditolak daripadanya.

  • Bagaimana jika pesanan saya tidak sampai dalam slot masa penghantaran yang dipilih?

    Sekiranya terdapat kejadian kelewatan oleh pasukan penghantaran kami, anda boleh menjadualkan semula atau menyusun semula penghantaran. Jika anda ingin membatalkan pesanan dalam situasi ini, kami akan membuat bayaran penuh kepada anda.

Pengambilan Sendiri

  • Bagaimana cara untuk mengambil sendiri di cawangan 99 Speedmart?

    Notifikasi akan dihantar kepada anda sebaik sahaja pesanan anda sedia untuk diambil. Anda boleh mengambil sendiri pesanan anda di cawangan 99 Speedmart yang ditentukan setiap hari dari jam 6 petang hingga 10 malam.

  • Bagaimana jika saya terlupa untuk mengambil pesanan saya?

    Sebaik sahaja pemberitahuan pengambilan sendiri telah dihantar kepada anda, anda perlu mengambil pesanan dalam masa tiga (3) hari. Jika anda gagal untuk mengambil pesanan, pesanan anda akan dibatalkan secara automatik dan caj pemprosesan sebanyak RM30 akan ditolak daripada jumlah bayaran balik anda.